Artemandoline’s latest album, Venice’s Fragrance, was released on June 12th and aroused great interest in the specialized press in around 3 months!
Venice’s Fragrance has been mentioned in over 30 press articles, reviews, and radio shows in France, Germany, Italy, Spain, Luxembourg, Poland and the UK!
Here are some excerpts:
“Se trata de una música que seduce por su espíritu y su perfecto equilibrio de virtuosismo, fervor, teatralidad y riqueza, sellos en los que la mandolina tiene un lugar privilegiado.” - Ritmo (ES)
“Una escritura vivísima e impetuosa, nivelada con contrastes constantes de modalidad armónica, dinámicas cambiantes y la versatilidad del timbre sofisticado de las cuerdas y la mandolina.” - Opera Actual (ES)
“La brillance de l’écriture musicale et la fraîcheur de l’interprétation menée par la soprano Nuria Rial et l’ensemble Artemandoline en font un enregistrement séduisant.” - ResMusica (FR)
“Ce disque rappelle au besoin que dans la première moitié du XVIIIe siècle, Venise a été un des centres de la musique savante en Europe. Une ville où les chanteurs venaient se produire où quelque 400 opéras ont été créés en un demi-siècle.” - Ventoux Opéra (FR)
“Die von Nuria Rial interpretierte Lied-Auswahl ist abwechslungsreich und dank ihres makellosen Soprans und der angenehmen Art des Vortrags hübsch anzuhören.” - Opernglas (DE)
“A beautiful harmony of Nuria Rial’s voice is created with the ensemble Artemandoline. This ensemble is truly a star in Luxembourg’s artistic sky. Their playing is as skillful as it is delicate and sensitive.“ - Pizzicato (LU)
“Die mit grösster Leidenschaft und superbem Klang dargebrachten Instrumentalstücke werden durch Sonata für Mandoline und Violine e-Moll von Carlo Arrigoni (1697–1744) und die „Folias“ eines Anonymus des 18. Jahrhunderts ergänzt.” - Online Merker (DE)
“Der Dialog zwischen Nuria Rial und dem Ensemble Artemandoline ist von großer Präzision geprägt, ohne dass das Musikantische, Verspielte, Zugewandte verloren ginge.” - NDR KULTUR - CD der Woche (DE)
“Die katalanische Sopranistin besticht hier durch Anmut, Charme und Eleganz und lässt uns begreifen, warum die Kombination von Sopran und Mandoline im Spätbarock so beliebt war.” - BR KLASSIK (DE)